Hotelierii au targetat indivizii cu un venit stabil si anume – adultii, seniorii, nisa de business si familiile, iar pentru un timp indelungat aceasta a fost o strategie care a functionat foarte bine.
Hotelurile s-au indreptat fiecare catre o nisa – practic si-au impartit piata dupa posibilitati si toata lumea fericita .
Doar ca in utimii ani, tinerii societatii avand atat de mare acces la tehnologie si la opotunitati globale, au clatinat putin radacinile atat de stabile ale turismului.
Noi – cei “nascuti” digital – am fost prima generatie de tineri adulti cu acces la intreaga lume, fapt care a inradacinat dorinta de a umbla, de a trai ce vedem. Am pus pauza la viata personala si la ritmul firesc al vietii, am muncit de trei ori mai mult pentru a experimenta.
Profilul nostru de turist a fost o noutate pentru industrie, iar retelele de socializare au jucat un rol foarte important in setea de cunoastere si interesul tinerilor cu buget mai mic sau mai mare de a calatori si de a isi extinde orizonturilor.
Hotelurile nu au fost si nu sunt in mare parte pregatite pentru noi care reprezentam turistul global.
Trenduri in anii trecuti
Daca acum cativa ani turistii se indreptau catre hotelurile de lant pentru ca ofereau cele mai bune si stabile servicii, au aparut ici colo ca urmator pas Aparthotelurile care au furat putin din piata marilor lanturi hoteliere.
Si au prins foarte bine la familii, ulterior au devenit un trend, iar turistii inclinau sa rezerve un Aparthotel in defavoarea celorlalte tipuri.
Un foarte mare succes au avut si hotelurile Budget, au o nisa foarte aparte de oaspeti si acest lucru le-a garantat mentinerea pe piata indiferent de noile trenduri. Turistul cu buget mic este cel mai stabil oaspete si va cadea cu greu prada trendurilor. El isi doreste un pat peste noapte si eventual un mic dejun satios.
In 2018 turistii mileniali vor o experienta customizata
Ei sunt turisti globali, vor sa exploreze, vor hoteluri boutique sau hoteluri de design sau amandoua la un loc. Acesta va fi urmatorul trend in Romania, cel putin pe piata din Bucuresti. In strainatate a luat amploare de ceva timp, inclusiv hotelurile de lant au lansat noi branduri precum Aloft by Starwood Group, Moxy by Marriott, samd.
Citeam zilele trecute un articol legat de turism si tineri, nu mai stiu unde sa il gasesc, dar am memorat un rand care m-a amuzat:
Louis Vuitton is out, Vietnam is in. Experience is the new social currency.
Ca o mica paranteza, era si cazul sa ne reorientam catre ceva accesibil tuturor.
Ce trebuie sa oferim concret acestor turisti:
WiFi de mare viteza – acesti turisti nu pot sta departe de Social Media, turismul pentru ei este un stil de viata pe care trebuie sa il faca public. Cea mai cautata facilitate va fi asadar internetul de mare viteza. Pentru Like and Share.
Content relevant pe paginile de socializare – turistul asteapta ca paginile de socializare ale hotelului sa arate ca ale unui influencer de travel pentru ca acestea prezinta mai multa credibilitate decat publicitatea oferita de OTA. Sa prezinte experienta locatiei sau a destinatiei cu multe filtre de Instagram, sa prezinte noutatea si nu facilitatile sau camerele de hotel.
** ex ** Probabil ati auzit de acel hotel elvetian Villa Honegg, care are intre facilitati un infinity pool cu vedere catre Lacul Lucerna, al carui videoclip de pe Youtube a devenit viral. M-am exprimat gresit, nu ati auzit – ati vazut era mai corect. Pana si eu l-am vazut si eu folosesc Social Media doar in interes profesional. Locatia respectiva nu va mai plati pentru publicitate ani de acum incolo.

Design si inovatii – o camera de hotel cu toate conditiile is just not enough anymore. Followersii acestor mileniali nu sunt interesati de o perna noua, ei nu pot simti, ei trebuie sa vada.
Hotelierii care vor vrea sa tina pasul trebuie sa se apuce de renovat, nu doar locatiile, ci si paginile de Facebook si Instagram.
Bucatarie internationala cu influente locale – am considerat ca este important sa mentionez si acest aspect pentru hotelurile cu restaurante.
Autenticitate locala – am scris asta si intr-un articol trecut intr-o comparatie intre AirBnb si hoteluri, iata un exemplu foarte bun – AirBnb-ul cumva a anticipat aceasta nevoie a tinerilor de go global si a exploatat-o mult si bine pana au descoperit-o si hotelierii.
Tehnologie – la acest punct va las sa fiti inventivi pentru ca am doar exemple de genul Netflix, smartphone companion, dar posibilitatile sunt infinite.
Guest experience management – probabil este nevoie de un departament nou in organigrama unui hotel sau integrarea unui asemenea post in departamentul de marketing/social media, dar sigur ar aduce revenue si categoria de oaspeti despre care vorbeam mai sus.
Probabil mai sunt multe lucruri de spus, dar le voi pastra pentru alt articol si evident alta zi.
Iata si o idee foarte buna de nume pentru un hotel dpdv SEO – Hotel Experience, am tot zis ca fac un articol despre asta si am tot amanat.