Primii pasi in blogging
Tocmai facusem primul meu articol „beton”, chiar muncisem la el foarte mult, era profi, era personal si plin de informatii pentru un incepator. Am incercat sa adaug un tabel cu informatii si ghici ce? Tot contentul a disparut. Fara History, fara AutoSave, absolut nimic. Este atat de frustrant incat refuz sa il scriu iara. Era un articol superb – RIP. Ironic este ca am inceput prin a spune faptul ca sunt mai mult webdesigner decat blogger – halal webdesigner care nu isi salveaza lucrarile in mai multe locuri.
Rewrite – tura asta in Word desi nu va mai fi la fel…
Blogging – primul meu WordPress
Am folosit Google pentru a intelege platforma WordPress, m-am mai intalnit cu WP in trecut, dar nu facusem un Install niciodata.
Am ales o tema, am instalat-o, am cautat pluginuri care mi-ar fi de folos si am concluzionat ca este destul de usor de creat un Blog in cateva ore daca ai cunostinte de HTML, CSS si PHP, chiar si cunostinte minime.
Pluginurile sunt de foarte mare ajutor, daca le alegi pe cele potrivite – fac o mare parte din treaba pentru tine.
Blogging – teste si optimizare
Ca un webdesigner constiincios ce sunt, urmatorul pas a fost sa testez si sa optimizez AdnanaMatei.ro. Pentru teste folosesc Nibbler si SEO Tester Online, nu pentru ca ar fi cele mai bune, ci pentru ca mereu uit linkurile si acestea apar printre primele in cautari. Great SEO, guys!
Am testat, am optimizat imaginile si codul cat de mult am putut in scurtul timp de 7 zile de cand am acest blog folosind the tools above. Sigur ca mai sunt erori la cateva imagini, niste H-uri si nu numai.
Blogging – content
M-am acomodat cu WordPress, mi-am pus la punct tema si am inceput sa fac content. De ce content? Pentru ca in urma testelor am constientizat ca am mai mult cod decat text. Este destul de important ca lucrurile sa stea invers.
Am facut economie la calitatea articolelor pentru ca aveam foarte mare nevoie de content, am pus accent pe articolele care mi-ar aduce trafic pentru inceput, urmand ca ulterior sa ma axez pe nisa pe care mi-am ales-o.
Blogging – content de nisa
Industria hoteliera este un subiect foarte ofertant pentru un blog, chiar ma mira faptul ca inca nu s-a gandit nimeni sa faca asta. Cu siguranta mi-ar fi folosit la inceputurile mele ca antreprenor in turism un blog romanesc despre hotelarie pentru ca segmentarea pietii si targetarea eficienta sunt cele mai bine ascunse trucuri in industrie – sunt lucruri despre care nu vorbeste absolut nimeni. A trebuit sa analizez si sa realizez singura aceste lucruri la 24 de ani avand zero experienta in antreprenoriat.
Cand imi va permite timpul, voi incepe sa scriu articole serioase la care voi lucra foarte mult pentru a le structura in asa maniera incat sa se adreseze hotelierului din 2018.
Hotelierii sunt in general oameni cu foarte putin timp la dispozitie – nu le place sa isi iroseasca timpul cu detalii minore. Lor trebuie sa le spui scurt si la obiect ce anume ii intereseaza.
Este important si sa facilitezi prezenta blogului in online – prin urmare prioritatea numarul 1 a fost sa imi indrept atentia catre SEO.
Blogging – Search Engine Optimization
Am instalat un plugin care a facut o mare parte din treaba in vederea optimizarii pentru motoarele de cautare plus aportul uman pentru final touch. Amintesc cu ocazia asta cele mai cunoscute pluginuri de SEO pentru cei interesati – Yoast si All in One SEO. Am imbunatatit performantele siteului pentru desktop si mobile, am adaugat linkuri, descrieri, etc.
SEO – Analytics si Google Webmaster Tools
Pentru a verifica roadele muncii mele – am implementat Analytics si respectiv, Google Webmaster Tools pentru a permite indexarea de catre Google. Avem nevoie de Analytics pentru a ne cunoaste audienta si voi scrie mai jos despre asta.
SEO – Social Media
Nu existi fara social media, asa ca am facut conturi noi de Twitter, LinkedIn, Instagram si Facebook. De Instagram se ocupa Alfrie, colegul meu, din acest motiv multe postari vor prinde la public si vor fi deosebit de simpatice. Eu sunt stilul „badass”, iar el este stilul „O lume minunata” si este genul de om la care vrei sa ii dai Follow. Nu stiu din ce motiv, eu nu atrag nici follow nici like, sunt genul de om pe care il urmaresti pe ascuns si sub nici o forma nu ii recunosti ca in secret il placi. Drama vietii mele, dar m-am obisnuit.
Blogging – Audienta si statistici
Fiind la primul blog si neavand pe cine intreba cate vizualizari ar trebui sa am sau cum se desfasoara aceasta activitate, am considerat ca este in regula sa public aceste detalii. You never know who reads it.
Am adunat 2500 de vizualizari in primele 7 zile si 850 de utilizatori noi care si-au petrecut in medie 02:30 minute pe AdnanaMatei.ro.
Multumiri speciale celor 90 de utilizatori activi care imi citesc articolele zilnic.
Statistica pe sexe
Dintre toti acesti utilizatori, 38 % sunt barbati si 62% sunt femei. Nu ma asteptam la un procent atat de mare de barbati, este o cifra neasteptat de buna. Barbatii sunt mai implicati in activitatile de zi cu zi si mai putin in activitatile online.
Statistica pe varsta
61% au varsta cuprinsa intre 25 si 34 de ani
27% au varsta cuprinsa intre 35 si 44 de ani
6% au vasta cuprinsa intre 45 si 54 de ani
6% au varsta cuprinsa intre 18 si 24 de ani
Iarasi o supriza pentru mine ca ma citesc predominant persoane mature – semn ca prezinta interes ce scriu pentru o categorie careia nu ma adresam atat de mult prin articolele publicate, cel putin din punctul meu de vedere.
Statistica pe localizare
Lucrurile sunt destul de clare, scriu in limba romana – natural ca 82% dintre cititori sa fie din Romania. Urmatorul cel mai mare procent – Statele Unite – 6%, Anglia – 3% si restul sunt localizati in Italia, Germania, Spania si Grecia. Nu cred ca este relevant, dar India si Filipine apar in lista.
Segmentarea pe piete
9.72% Real Estate/Residential Properties
6.58% Business Services/Advertising & Marketing Services
5.91% Autos & Vehicles/Motor Vehicles
5.91% Employment
5.01% Travel/Hotels & Accommodations
4.34% Travel/Hotels & Accommodations/Vacation Rentals
3.29% Apparel & Accessories
3.14% Apparel & Accessories/Women’s Apparel
2.99% Home & Garden/Home Decor
2.84% Travel/Air Travel
Foarte util acest Analytics, nu? Predomina segmentul de business cu interese in real estate, sper sa fie vorba despre hoteluri pentru ca nu intentionez sa analizez piata imobiliara din alt punct de vedere decat acesta. Procentul cu autovehicule probabil imparte si alt procentaj din lista, cel de angajari este probabil legat de joburile in hotelarie, un subiect pe care l-am abordat pentru a introduce cumva contentul de nisa. Travel, Apparel si Home Decor – minunatele doamne, acel 62% mentionat mai sus. Air Travel 2.84% adus de articolul care se refera la bilete de avion ieftine.
Sunt foarte incantata de aceste rezultate.
Segmentarea pe afinitati
5.05% Food & Dining/Cooking Enthusiasts/30 Minute Chefs
4.74% Lifestyles & Hobbies/Family-Focused
4.71% Shoppers/Value Shoppers – Tipul meu de shoppers
3.96% News & Politics/Avid News Readers
3.91% Media & Entertainment/Movie Lovers
3.82% Lifestyles & Hobbies/Pet Lovers
3.22% Lifestyles & Hobbies/Business Professionals
3.10% Travel/Travel Buffs -Travel topics
3.07% Food & Dining/Foodies – Top 10 restaurante
3.07% Shoppers/Shopaholics – Milano here you were!
Blogging – Mobile / Desktop / Tablet
Nu este nici o noutate ca 85% sunt mobile users, 13% sunt utilizatori de desktop, iar restul de tableta.
Blogging – Cele mai citite articole AdnanaMatei.ro
Pe primul loc este Lucruri pe care le stii doar daca lucrezi in hotel – fiind si printre primele mele articole.
Pe locul doi este pagina cu #giveaway – a prins foarte bine la public.
Pe locul trei – Avantajele unui job in hotelarie – foarte multe persoane sunt interesate de acest subiect.
Pe locul urmator se afla articolul cu Traiul peste ocean – New York. Personal, ma asteptam ca cel mai mare succes sa il aiba acesta.
Blogger – Organic Search
Voi incheia acest articol cu doua cele mai apreciate cuvinte in online. Organic search se refera la numarul de utilizatori care ajung pe site prin folosirea motoarelor de cautare. Este acel numar de utilizatori pentru care muncesti din greu pentru a-i indruma catre site-ul tau. Acestia sunt precum produsele organice – bio – cele mai dezirabile, pentru ei existam.
Traficul organic te ridica in ranking, utilizatorii te gasesc prin cautari naturale, independente cu ajutorul cuvintelor cheie. Lor trebuie sa le oferi ce cauta, acestia trebuie sa gaseasca ce cauta – daca nu gasesc, te vor parasi imediat.
Sper sa va placa acest articol si sper sa foloseasca si altora care sunt la inceput de drum.
Multumesc tuturor, fara voi acea statistica nu exista.