Cuvintele au curs, iar inspiratia nu a lipsit deloc in scurtul timp pe care l-am dedicat pentru ghidul receptionerului de hotel. Pentru o buna perioada de timp, capitolele au reprezentat viitoare articole de blog. Nu prea stiam multe despre publicarea unei carti, desi mi-am dorit mereu sa public una.
Un fost coleg de la Scoala de televiziune a publicat recent o carte de poezii si mi-a dat curaj sa visez si la cartea mea. Aveam suficiente poezii pentru o carte, insa nu ma tragea inima sa o public.
Ba chiar am scris si primele capitole la un roman… Dar gasesc acest tip de carti ca fiind putin prea personale. Inca nu am strans suficient curaj pentru ele. Si nici timp pentru a le finaliza.
Am reusit sa imi fac curaj sa public acest ghid si toate planetele s-au aliniat perfect. Cei de la editura Letras au avut toata rabdarea din lume cu mine – cam aceeasi rabdare pe care am avut-o si eu cu receptionerii de-a lungul timpului (sunt sanse mari ca eu sa fi fost dura).
Din secretele industriei hoteliere
Aceasta serie de carti va purta numele “Din secretele industriei hoteliere” si va ingloba mai multe titluri. Fiecare titlu se va adresa unei alte pozitii in ierarhia hoteliera. Iar impreuna vor acoperi majoritatea aspectelor necesare administrarii unei afaceri de succes.
Voi evita intentionat partea de housekeeping, dar si alte departamente pentru ca imi place sa ma axez pe a aduce oaspeti si mai putin pe solutii de curatat mocheta.
Voi evita si partea de fiscalitate pentru ca in Romania iti schimbi mai rar sosetele decat legile. Altfel, pana sa public eu – deja informatiile nu vor mai fi de actualitate.
Vreau in primul rand sa ma adresez receptionerilor pentru ca sunt mereu cu sufletul la ei. Candva am fost si eu un tanar care nu isi cunostea drumul in viata si am avut norocul sa fac primii pasi in turism alaturi de cele mai sonore nume din aceasta industrie, din Romania. Le datorez ziua de astazi si le datorez sa dau si altora cunostintele mele.
Urmatoarele titluri vor acoperi partea de deschidere a unui hotel pas cu pas, de ranking in OTA si alte platforme, mici secrete de vanzari si altele.
Subiectul meu preferat este ranking-ul pentru ca trebuie sa gasim o cale sa intoarcem existenta OTAurilor in favoarea noastra, a hotelierilor. Este si un subiect fascinant, atat pentru cei care nu au cunostinte de webdesign sau SEO, cat si pentru cei care stiu mai multe.
Ghidul Receptionerului
Primul este cel dedicat receptionerilor, numit Ghidul Receptionerului. Este cel mai scurt si vine ca un raspuns la intrebarea “Cum pot castiga mai mult?”, fara a impovara angajatorul pentru ca industria hoteliera nu este o industrie cu o profitabilitate ridicata.
Este insa o industrie a tipsului sau a castigurilor a caror singura limita esti TU.
Din punctul meu de vedere, este nevoie de receptioneri care sa inteleaga importanta acestui rol intr-un hotel, dar mai ales importanta faptului ca banii curg cand “dai din coate”. Si nu poti face acest lucru fara a avea cunostinte solide in acest domeniu si fara a fi ospitalier.
De prea mult timp, romanii au uitat sa fie ospitalieri si este un criteriu esential in turism. Poti fi acru la biroul tau unde nu te vede nimeni. Oriunde interactionezi cu oameni trebuie sa fii primitor si serviabil. In special la ghiseu la Taxe si Impozite…
Am incercat prin acest blog, dar si prin cursuri predate in mod gratuit celor cu care am lucrat, sa ofer din cunostintele mele. Nu am reusit insa sa predau si iubirea pe care eu o port turismului asa ca am esuat.
Prin acest titlu, mi-am propus o noua abordare: sa ofer cunostintele mele celor deja indragostiti de industria hoteliera.
Am scris cartea intr-o maniera usor de inteles, fara a iesi din sfera limbajului uzual. Pentru mine este mult mai important ca mesajul sa ajunga la cititor si mai putin important sa imi prezint vocabularul.
Cartea este prezenta in format Ebook, la un 28 lei pentru amatorii de carti virtuale – click aici pentru Ebook.
In format tiparit, costul acesteia este de 35 lei/bucata si poate fi achizitionata de pe site-ul Letras.
Am decis publicarea acesteia in ambele formate pentru ca unii prefera cartile virtuale. Eu ma aflu cu siguranta in categoria celor care prefera sa simta hartia la mana. Petrec suficient timp la calculator si imi place sa imi odihnesc ochii citind o carte buna.
Bucurati-va de carte si revin curand cu urmatorul titlu.