Iubesc inceputurile de an pentru ca odata cu noul an incep sa curga si evenimentele. Dintre toate, cel mai mult imi place Valentine’s Day. Suntem adesea tentati sa gandim ca evenimentele sunt pe final de an, dar va contrazic. Anul incepe cu zile de nume, dar sa uitam putin de acestea si sa mergem mai departe.
- 24 Ianuarie – Ziua Unirii
- 14 Februarie – Valentine`s Day
- 24 Februarie – Dragobete
- 1 Martie – Martisor
- 8 Martie – Ziua Doamnelor si Domnisoarelor
Pentru Ziua Unirii, anul acesta am ales sa organizam o degustare de vin. Ce poate fi mai romanesc decat un vin local? Si cum le place romanilor sa sarbatoreasca daca nu cu un vin bun? (afisul nu este creat de mine)
Valentine’s Day
Pentru 14 februarie nici nu e loc de altceva in afara de o cina romantica in doi sau… depinde de fiecare. Mese si locuri sa avem. Iar noi avem din plin pentru oaspetii nostri locuri, romantism si preparate delicioase. Sa folosim imaginatia pe care o avem pentru a crea o atmosfera desavarsita. Sa nu uitam de playlist, baloane si lumanari.
Puteti vedea aici posterul si oferta pe care le-am creat pentru UVA Restaurant / Lavo Ballrom din cadrul Hotelului Avenue, iar aici posterul si oferta pentru Rooftop Restaurant din cadrul unui hotel din Bucuresti. Cred ca as fi putut obtine un poster mult mai atractiv, dar din toate resursele – de timp dispun cel mai putin. Va puteti inspira din textul si design-ul meu.
Postere Valentine’s Day
Mi-am dorit sa organizez mini-evenimente si sunt foarte entuziasmata ca anul acesta am reusit sa organizez nu unul, ci mai multe in acelasi timp. Cel de 8 Martie nu e tocmai “mini”, dar mereu am militat pentru drepturile femeilor si ca atare este o onoare pentru mine sa organizez orice eveniment in cinstea doamnelor si domnisoarelor.
Stiu, stiu… Am sarit 1 Martie. Poate un Ladies Night? Sau un simplu Party Martisor si niste ghiocei. Daca scotocesc mai bine prin saculetul meu de idei, sigur gasesc mult mai multe optiuni.
Acum ca am stabilit ce vrem sa organizam, cum si cui vindem?
In primul rand, va rog sa nu subestimati puterea timpului. Lucrurile nu se fac de pe o zi pe alta pentru ca Mafalda este numai una. Oferiti-va timp pentru idei si pentru promovare. Pentru un eveniment de pana in 100 de persoane, mi-as lua un minim de 45 de zile, iar pentru cele mai mari undeva la 70 de zile. Sigur ca aceste lucruri difera in functie de popularitatea locatiei. Locatiile pe care le promovez eu sunt locatii fara istoric si prin urmare fara o baza de date de clienti.
In al doilea rand, va rog sa va calculati bugetul si sa alocati o parte promovarii. Nu va zgarciti la bugetul de marketing in special daca vorbim despre locatii noi. La acestea, nu organizati pentru profit, ci pentru reclama. Cum calculati? Nu sunt expert contabil, eu folosesc pur si simplu un fisier Excel unde notez costuri si incasari. La incasari notez Y pers x Z suma, calculez la cati oaspeti vreau sa am (pentru ca trebuie sa am atatia cat vreau eu plus/minus 5%). La costuri, trec evident costurile… Muzica, mancare, ospatari, program artistic, open bar daca este cazul, etc.
Avem timp si avem buget. De unde incepem? Evident cu textul, oferta si posterul. Ce ar trebui sa includa un vizual (poster/afis)? Ar trebui sa contina oferta in cat mai putine cuvinte, pretul, logo-ul, o imagine de background, un titlu scurt si atractiv (ex: Be my Valentine!), locatia si numarul de telefon. Pastrati o parte din text pentru descriere (acel text publicat pe social media alaturi de imagine #description).
Unde vindem locuri la evenimente?
- Pagina de Facebook. Este primul care imi vine in minte mai mereu pentru ca pagina de Facebook are un Tab de evenimente de unde puteti crea si seta un evenimente dupa bunul plac, puteti adauga chiar si numar de locuri sau link pentru achizitionarea biletelor. Este destul de simplu de setat un eveniment.
- Facebook Event Boost. Daca nu aveti un numar mare de likeuri sau un istoric, recomand Facebook Ads – si puteti incepe cu un buget de 500 lei pentru 40 de zile – ar trebui sa dea rezultate daca alegeti un target cat mai restrans.
- Grupuri pe Facebook. Nu ezitati sa apasati #share in grupurile de interes. Este necesar sa va alaturati grupurilor inainte si sa va asigurati ca nu ii deranjeaza sa va promovati evenimentul pe grupul respectiv.
- Promovare locala. Puteti afisa in locatia detinuta daca are trafic, pe un panou, flyere, etc.
- Site propriu. Nu este exclus sa aveti vanzari, dar recomand integrarea unui procesator de plati.
- Site-uri de evenimente. Exista platforme dedicate pentru promovarea locala a evenimentului. Acestea pot fi gratuite sau pot solicita o taxa anuala/comision.
Sunt mult mai multe optiuni, dar la mine au functionat acestea foarte bine – nu a mai fost nevoie sa explorez alte variante si din acest motiv vi le recomand. Daca aveti alte idei – lasati-le intr-un comentariu la acest articol pentru ca pot fi de folos celor care citesc. Ulterior, poate revin cu un articol cu ideile pe care le gasesc cele mai utile.
Despre aceasta tema, am mai scris si acest articol: Drabobete versus Valentine’s Day si Secrete de Dragobete.
Pingback: Valentine`s Day versus Dragobete | AdnanaMatei.ro