fbpx

BenefitBooking isi suspenda temporar activitatea

In urma reactiilor grupului de hotelieri si anume Hotelieri in Romania, vis-a-vis de colaborarea unei platforme de rezervari internationale cu emitentii de vouchere de vacante, platforma Benefitbooking si-a suspendat pentru moment activitatea!

Care este motivul suspendarii activitatii Benefit Booking?

Pentru cei care inca nu cunosc detaliile, cei de la Benefit foloseau un iframe Booking.com astfel incat toate rezervarile cu vouchere erau comisionabile cu peste 18%, din care 15 – 18% mergeau catre entitatea straina mai sus mentionata, in loc sa sprijine dezvoltarea turismului romanesc (uneori pierderile se ridicau la +28% daca luam in calcul discount-ul Genius).

Conform legislatiei in vigoare, voucherele de vacanta pot fi comisionate cu maximum 10%, insa mai multe platforme de rezervari depasesc procentul mentionat, incalcand asfel legea.

Cei de la Booking.com inca nu au luat nici o masura desi membri ai comunitatii i-au contactat in nenumarate randuri pentru a le comunica faptul ca nu doresc primirea tichetelor pentru rezervarile prin platforma lor – in primul rand pentru ca se incalca legea prin supra comisionare si in al2lea rand pentru ca hotelierii nu doresc sa munceasca gratis, daramite si in plus pentru evidenta si transmitea voucherelor catre emitenti in vederea decontarii.

Marea supriza a fost ca – desi in mod normal suntem intrebati ce metode de plata acceptam – de aceasta data nu am fost nici macar notificati de aceasta intelegere dintre emitenti si acest OTA. Simpla omisiune a acestei metode de plata ar fi insa un “truc” intrucat hotelierii clasificati accepta acest tip de plata, insa nu cu acest comision atasat.

Din punctul meu de vedere, contravaloarea voucherelor de vacanta nu ar trebui sa ajunga in nici un fel in buzunarul unor companii externe, acestea sunt emise cu scopul de a incuraja turismul romanesc. Consider ca am putea accepta modul de plata prin aceste platforme DOAR cu comision zero. Beneficiile acestui acord depasesc orice beneficiu material prin baza de date obtinuta si publicitate.

Turistul roman este cel mai probabil singurul care inca nu se increde 100% in mediul online pentru a rezerva, prefera sa contacteze direct hotelul sau o agentie de turism, in special cand calatoreste in tara sa. Prin acest acord, li se intinde pe tava partea lipsa a bazei lor de date.

Poate in oricare alt moment, aceasta miscare trecea aproape nesesizata. In contextul actual, in care hotelurile deja functioneaza cu handicap si incasari sub 35% fata de aceeasi perioada 2019 – hotelierii nu mai sunt dispusi sa sacrifice nici macar 1% din incasari in vederea atragerii oaspetilor. Prefera sa vanda direct catre oaspete la un tarif mult mai avantajos astfel incat sa fie avantajate ambele parti.

Turismul are nevoie de tot sprijinul – folositi cardurile de vacanță direct la unitățile de cazare care au contract cu emitenții Edenred, Up România si Sodexo.

Acesta este mesajul lasat de platforma Benefit pe site-ul propriu.

Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll to Top