Site icon AdnanaMatei.ro

Inchiriezi un hotel? Iata ce ar trebui sa stii.

Inainte de a lua o asemenea decizie, in special daca nu ai experienta in industrie, ar trebui sa stii ca un hotel nu este un business “hit and run”. Este o afacere in care trebuie sa ai rabdare si inca multa pentru a obtine profit si cu atat mai mult cu cat adaugi la lista de cheltuieli cuvantul cheie “chirie”.

Nu se compara cu alte afaceri si daca nu ai experienta in domeniu, este foarte usor sa dai gres pentru ca un hotel necesita mai mult decat o investitie.

Din fericire pentru noi, locatari de meserie, foarte multi proprietari au marele dezavantaj de a avea $$$ pentru investitie, dar zero experienta – acesta este secretul esecului in acest domeniu. Acest mare secret ne permite noua sa avem succes. Sa nu va intrebati de ce multe proprietati sunt in anunturile de inchiriere – nu sunt acolo pentru ca nu pot fi afaceri de succes, ci pentru ca persoanele care le administreaza fie nu au “know-how-ul” acestui business, fie le administreaza de prea mult timp si isi doresc sa se retraga.

Va reamintesc ca un hotel inseamna ospitalitate si nu toti putem fi ospitalieri.

Asadar pentru inceput avem nevoie de:

Traind in Romania, unde abuzul este la el acasa – as vrea sa adaug la acest articol cateva lucruri la care ar trebui sa fim atenti inainte de a investi in inchirierea unui hotel.

In primul rand, ar trebui sa nu ne grabim in a face un contract decent intre parti in care sa adaugam clauze sa ne protejam atat pe noi, cat si pe proprietar. Clauze corecte si clare privind relatia, bunul inchiriat si modul de plata al utilitatilor, chiriei, etc. Departe de mine gandul de a fi necinstita in orice tip de colaborare si recomand acelasi lucru tuturor – integritatea si corectitudinea in business sunt niste calitati exceptionale. De asemenea, va recomand sa spuneti NU oricarei colaborari care nu pare sa va impartaseasca valorile (in speranta ca sunt cele de mai sus).

In momentul unei discutii initiale, trebuie sa punctati trei aspecte foarte importante:

  1. Seriozitatea – trebuie sa aratati ca sunteti o persoana foarte serioasa, ca doriti sa cresteti o afacere, nu sa o abuzati. De asemenea, trebuie sa va asigurati ca nu veti fi abuzat la randul vostru de catre proprietar. De regula, cand una din persoane este corecta si serioasa, iar cealalta este tocmai opusul – persoana corecta va fi asuprita. Stiu ca suna amuzant, dar este o realitate – cand incerci sa fii corect, un om neserios va considera ca esti “o vaca de muls”.
  2. De la bun inceput trebuie sa fii foarte clar – am inchiriat, prin urmare eu sunt proprietarul acestei afaceri pana la terminarea contractului. Nici un proprietar nu iti poate “sugera” sau ordona cum sa iti coordonezi afacerea si angajatii, nici macar printr-un contract. Acest lucru este un abuz si nu este legal.
  3. Intimitatea. Normele GDPR sunt foarte stricte in acest sens si nu permit supravegherea video, accesul la datele personale ale oaspetilor si ale angajatilor nici macar proprietarilor de drept ale bunului inchiriat. Pe durata contractului, proprietar esti tu si numai tu ai acces la informatii confidentiale.

Fiecare bun inchiriat trebuie predat la finalul contractului in aceeasi stare in care a fost primit, exceptand uzura normala (foarte important de prevazut in contract concret ce inseamna aceasta uzura). Intretinerea bunului inchiriat reprezinta o cheltuiala pe care trebuie sa v-o asumati la semnarea contractului, dar este foarte important ca lucrurile care pot prezenta probleme pe durata contractului sa vi le aduceti de “acasa” sau sa expuneti foarte clar ca acestea se deterioreaza rapid si sa stabiliti de comun acord cum veti proceda cu aceste bunuri (lenjerie, prosoape, vesela, etc).

Acum ca am clarificat o parte din aspectele legale, desi ar mai fi multe de spus, putem trece mai departe. Daca informatiile oferite nu sunt suficiente, va stau la dispozitie oricand prin formularul de contact pe care il gasiti aici.

Inchiriezi un hotel?

Din experienta mea este mult mai greu sa lucrezi intr-o proprietate inchiriata pentru ca tu trebuie sa iti onorezi obligatiile financiare avand pe langa (in anumite situatii) urmatoarele:

Un subiect despre care as putea scrie foarte multe – pentru mine orice afacere noua a fost o provocare, le-am trait pe toate de mai sus si imi doresc ca pe cele neplacute sa reusiti sa le evitati. Va stau la dispozitie oricand prin formularul de contact pe care il gasiti aici.

Sa nu uitam de lucrurile pozitive, de marea placere de a avea oaspeti si satisfactia pe care ne-o aduce faptul ca educam angajati, crestem impreuna si vedem rezultate pe masura efortului nostru.

Exit mobile version