fbpx

Tips and tricks pentru agentul de vanzari din industria hoteliera

Tips and tricks in vanzari

Am tinut sa dau ceva detalii separat de articolul despre departamentul de vanzari pe care il puteti vedea aici, desi m-a luat tastatura pe dinainte si am notat cateva idei si acolo. Daca acordati atentie – le veti descoperi.

Exista cateva reguli destul de simple, dar greut de realizat. Pentru mine au fost un fel de Biblie a vanzarilor, sper sa va foloseasca si voua la fel de mult cum mi-au folosit mie. Am incercat pe cate posibil sa notez cat mai succint cativa ani de experienta in domeniu.

Cunoaste produsul pe care il vinzi – regula numarul unu. 

Nu poti vinde ceva ce nu cunosti si nu poti vinde un produs in care nu crezi. Inspecteaza personal locatia, gaseste acele lucruri care o reprezinta si foloseste-le. Cand vei avea clientul in fata si acesta iti va spune ca vecinul vinde cu X lei mai putin, trebuie sa fii pregatit sa ii spui si de ce sa rezerva la tine, ce anume oferi tu pentru X lei in plus.

Cunoaste competitia – regula numarul doi. 

Ca sa poti aplica cu succes regula numarul unul, trebuie sa cunosti foarte bine piata. Trebuie sa fii capabil sa pui in balanta avantajele si dezantajele atat ale locatie tale, cat si ale locatiilor care reprezinta competitia ta. Si cel mai important, trebuie sa fii sincer.

Cunoaste-ti clientul – regula numarul trei

Cum il cheama, de ce este in fata ta, adreseaza-te cu dl/dna XYZ.

Am zis si mai sus – cunoasterea iti ofera putere, iti da posibilitatea de a-l manipula. Trebuie sa ii intelegi gandirea, sa intelegi de ce iti accepta si de ce iti refuza oferta. Afla concret ce anume il intereseaza, cu ocazia asta poate afli si lucruri noi pe care locatia ta le ofera de care chiar nu aveai habar.

Spre exemplu, afli ca il intereseaza locatia pentru ca langa va fi un eveniment in perioada Y. Minunat, inseamna ca trebuie sa crestem preturile ca sigur mai vin si altii.

Asculta si intelege nevoile acestuia

Deosebit de important sa il asculti si sa ii intelegi nevoile. In primul rand pentru ca il vei atentiona ca iti pasa prin intrebarile pe care i le adresezi. Acorda-i timp si el va intelege de ce serviciile tale sunt mai scumpe.

Garantat va rezerva la tine chiar daca are o oferta mai buna. Nu ezita niciodata sa inviti un potential client sa vada locatia, prezinta-i oamenii cu care lucrezi, castiga-i increderea si deja ai parcurs trei sferturi din drum.

Echilibreaza bugetul clientului cu obligatiile fiscale ale hotelului

Profita de buna relatie pe care ai dezvoltat-o cu clientul in pasii de mai sus pentru a negocia in interesul hotelului. Trebuie sa acoperi cheltuielile, sa aduci profit si sa faci vanzari. Despre asta vorbeam, remeber?

Negociaza inteligent astfel incat nu te lasi furat nici de instinctul fi pe placul oamenilor, nici de nevoia de a aduce un aport financiar extraordinar (cel mai probabil vei pierde clientul daca vei incerca sa faci asta). Ideea este sa castigi pe termen lung – un prieten, mai multe comisioane.

Ocupa-te de client si cere feedback

De acord, nu esti nici camerista, nici receptioner, dar esti responsabil sa asiguri ce ai promis clientului. La venire si la plecare, clientul trebuie sa te vada – in tine are incredere. In timp vei sti si pe care colegi te poti baza si vei rezolva cu un singur telefon.

Nu ezita sa ceri un feedback, daca ai facut lucrurile ca la carte si i-ai acordat toata atentia necesara, sigur nu va fi negativ. Un feedback te ajuta sa imbunatatesti produsul si sa cresti vanzarile.

Acumuleaza cunostinte administrative

Cunoaste tot ce se intampla in celelalte departamente si mai ales cum se intampla. Ai nevoie de aceste informatii pentru a evita intamplari nefericite – de la cum sa scoti un bon fiscal la cate iaurturi trebuie sa fie pe masa la mic dejun. Stabileste un loc unde poti avea o conversatie cu potentialii clienti si cu ce ii poti servi.

Organizare si atentie la detalii

Un bun agent este foarte organizat in tot ceea ce tine de el – mail, documente, clienti. El stie exact despre ce client este vorba, ce istoric are, cum il cheama, detalii personale, samd. Toate acestea sunt baza – reprezinta increderea pe care construieste comunicarea cu acesta.

Suna clientii, raspunde-le prompt la email, fii insistent si fii atent la detalii. Uneori din pricina entuziasmului si socializarii, oamenii de vanzari uita sa acorde atentie la micile detalii care fac totul.

Hotel Sales Agent – cel mai distractiv job?

Clar, it`s a lot of fun, cunosti oameni noi si esti platit pentru asta. Recompensele profesionale, financiare si personale pe care ti le aduce acest job sunt la ordinea zilei.

Este un job in care te dezvolti continuu, descoperi calitati interpersonale pe care nici nu stiai ca le ai. Iti ofera constant satisfactie personala si euforie prin prisma reusitelor.

Iti ofera sentimentul de succes in cariera in special cand atingi sau depasesti targeturile impuse.

Un mare plus este faptul ca este un job foarte bine platit, chiar si in Romania. Chiar am scris despre remuneratie in articolol pentru hotelieri pe care il gasiti aici. Un mare dezavantaj este faptul ca daca esti la inceput de drum in hotelarie… ai ceva de mers.

1 thought on “Tips and tricks pentru agentul de vanzari din industria hoteliera”

  1. Pingback: De ce ai nevoie ca si hotelier de un departament de vanzari?

Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll to Top