Un subiect de care am fost pasionata de cand ma stiu… Doar ca am fost mereu un cizmar fara cizme, lucru pe care ar trebui sa il stii despre mine. Turismul iti ocupa atat de mult timp incat SEO pentru hoteluri chiar este ultimul lucru la care te mai poti gandi.
Iata ca anii au trecut si am ajuns in data de astazi, septembrie 2021. Pun accentul pe data pentru ca vreau sa tin minte ziua in care am inceput sa aplic toate cunostintele pe care le-am adunat si le-am folosit prea putin.
Am tot studiat hotelurile care investesc in SEO pentru hoteluri si pot spune ca sunt destul de putine. Este costisitor si aici ma refer la timp, nu neaparat la costurile financiare. In prezent nu mai este atat de usor sa obtii cea mai buna pozitie in Google.
Ce este SEO pentru hoteluri?
Daca nu esti familiarizat cu conceptul, iata ce este SEO:
Ce iti aduce primul loc in Google?
Ce este SEO?
Sunt multe lucruri care intra sub umbrela SEO pentru ca un site poate fi optimizat prin mai multe moduri. Cum ar fi cuvintele cheie, content, social media, internet marketing, copywriting-ul si altele. Toate acestea sunt cumva interconectate pentru ca au un impact asupra pozitiei site-ului tau.
De ce conteaza SEO?
Pentru ca cele mai multe rezervari vin din online in prezent si prea putine prin site-ul nostru. Acesta este motivul pentru care trebuie sa investim in SEO. De ce se intampla acest lucru? Pentru ca pozitia conteaza.
Cand am scris primul articol pe acest blog, am facut-o pentru ca imi place sa scriu. Nu mi-am testat cunostintele de SEO, nu am facut nimic special. Nici nu mi-am dorit in mod special sa citeasca cineva ceea ce scriu, ci mai mult mi-am dorit sa pot oferi raspunsuri celor care le cauta.
Si tocmai pentru ca nu am facut nimic special, m-a suprins sa vad ca dupa doi ani ocup primele pozitii pentru mai multe cautari. Bineinteles ca stiam de ce sunt in primele pozitii si asta mi-a dat de gandit.
Daca pot face acest lucru pentru blog fara prea mare efort, de ce pentru hoteluri nu as face acelasi lucru?
Pe prima pozitie sau pe prima pagina?
Depinde. Cum adica depinde? Depinde de rezultatele pe care ti le doresti. Ca idee, putine persoane ajung macar pe un rezultat din pagina numarul doi. Mai exact, aproximativ 1%. Conform unui studiu, 33% apasa direct pe primul rezultat.
SEO este practic o sansa extraordinara pentru un hotel sa iasa in fata celor care cauta cazare intr-o anumita zona. Nu esti promovat intre o mie de hoteluri, nu prezinti imagini sau facilitati. Pur si simplu ii esti la indemana celui care cauta. Iar acesta este un lucru extraordinar.
Cat costa SEO?
Depinde. Daca te ocupi personal, este aproape gratis. Daca nu ai cunostintele necesare, va trebui sa platesti pe cineva care se pricepe. Important este sa intelegi ca SEO nu da rezultate instant. Nu este un lucru pe care il poti vedea, cum este un site, spre exemplu.
SEO este o strategie pe termen lung, cu munca constanta.
Este ca si cand incepi devreme de jos pentru a fi CEO la 35 de ani. Si stim cu totii ca si CEO-ul munceste. Pare complicat, dar lucrurile sunt mult mai simple atunci cand stii despre ce este vorba (relativ mai simple).
Ca si hotelier, faci constant investitii care sa iti aduca rezervari. Spre exemplu, achiti comisioane. Gandeste-te la valoarea acestor comisioane platite catre tot felul de platforme. Stii ce fac platformele cu banii tai? Investesc in SEO si in campanii de marketing, lucru pe care ar trebui sa il faci tu direct.
Crezi ca SEO este costisitor?
Te-ai gandit vreodata oare ce s-ar intampla daca ai investi in propriul site in loc sa bagi bani in marketing-ul acestor platforme (pentru a le aduce lor clienti)?
Cum ai putea sa faci tu SEO pentru hotelul tau
1. Cuvinte Cheie
Cerceteaza putin cuvintele cheie de interes pentru hotelul tau – keyword research se numeste acest pas. Cauta si foloseste cuvinte precum: cazare in Bucuresti, hotel in Bucuresti, hotel cartierul X, etc.
Foloseste aceste cuvinte cheie in textul de pe site si in titlul paginilor. Am de adaugat aici faptul ca va trebui sa gandesti din perspectiva clientului atunci cand cauti aceste cuvinte cheie. Nu exagera folosind aceste cuvinte cheie de nenumarate ori.
2. Incarcarea site-ului
Asigura-te ca ai un site perfect functional si optimizat pentru a se incarca cat mai rapid. Nimanui nu ii place un site care se incarca greu sau nu functioneaza. Nici macar tie, nu-i asa? Este costisitor un site bun numai pentru ca nu ai idee cat te costa lipsa lui. Sau cat te costa unul nefunctional. Pentru creare site de hotel, ma poti contacta fie pentru un site nou sau pentru sfaturi.
Este important sa ai un site optimizat pentru a imbunatati experienta utilizatorului (user experience). Poti testa viteza de incarcare a site-ului tau aici (click).
3. Content
Posteaza continut de interes si de calitate. Spre exemplu, poti scrie despre obiective turistice, restaurante din zona sau evenimente. Atunci cand cineva cauta restaurante in zona ta – sa ajunga pe site-ul tau. Este foarte important ca acel continut sa fie unic, Google penalizeaza continutul copiat. Daca nu stii sa scrii, cel mai bine apelezi la un profesionist sa iti scrie continutul. Te pot indruma eu daca imi lasi un comentariu cu ce nelamuriri ai.
4. Descrieri
Asigura-te ca paginile tale au pe langa titlu si descrierea potrivita. Tine minte ca acele cuvinte cheie trebuie sa apara in titlu, in continut si in descriere (meta description).
5. Google My Business
In cazul in care nu ai cont pe Google My Business, ai nevoie de unul. Google My Business este un tool gratuit de marketing oferit de Google pentru a administra modul in care afacerea ta este prezentata in Google si in Google Maps. Ofera oaspetilor tai informatiile esentiale despre afacere precum adresa, numar de telefon, site, programul de functionare si altele.
6. Social Media
Prezenta in social media este strans legata de traficul de pe propriul site. Practic, trebuie sa folosesti social media pentru a aduce trafic pe site si nu invers. Eu nu sunt mare fan social media, dar este un rau necesar.
Cum gasesc agentia potrivita de SEO pentru hoteluri?
Fereste-te in primul rand de cei care iti promit rezultate imediate. Nu exista asa ceva. Rezultatele apar cel mai devreme in cateva saptamani, daca nu luni. Citisem undeva ca defapt apar cel mai devreme dupa un an. Tind sa cred ca avea dreptate.
Dar daca cineva promite un seo bun, ar trebui sa aiba o pozitie si mai buna in Google. Poti incepe cautarea de acolo.
Daca doresti totusi sa iti recomand pe cineva, eu apelez cu incredere destul de des la Adrian Cojocariu, cel care detine site-ul SEOProject.ro.
Cum am inceput eu
De-a lungul timpului, lucrand pentru o companie care administreaza diferite proprietati, a fost nevoie sa fac nenumarate site-uri in cel mai scurt timp posibil. Nu am investit niciodata prea mult timp pentru ca le-am tot schimbat si timpul pe care l-am alocat a fost minim. Pentru mult timp am crezut ca fac un lucru bun.
Acum doi ani am pus stop la aceasta pierdere de timp si am inceput sa investesc timp, putin cate putin, in a gandi site-ul perfect. Mi s-au aliniat cumva planetele si am gasit cea mai buna solutie pentru a nu mai face cateva site-uri pe an si a cheltui bani pe domenii si gazduire.
De ce ai nevoie de un CMS la SEO pentru hoteluri?
Am creat un singur site pentru toate proprietatile pe care il poti vedea daca dai click aici. La inceputul lunii septembrie 2021, am recreat site-ul in WordPress pentru a imi usura munca.
Este mai dificil sa faci SEO in cod simplu, WordPress este un CMS (content management system) cu extrem de multe pluginuri care te pot ajuta. Site-ul anterior era doar cod pentru ca … ghici! Mie imi place sa scriu.
Nu poti face site-uri la fel cum faci si hotelarie. Un site in care nu investesti ASTAZI si constant pentru a obtine rezultate pe termen lung nu are cum sa iti aduca rezultatele dorite. Intr-un hotel mai mobilezi cate o camera din mers. In SEO, mobilezi totul de la inceput si mobilezi si din mers.
Concluzii
SEO este cea mai buna optiune pe termen lung pentru a genera noi rezervari si este o munca constanta. Apeleaza la profesionisti daca nu te pricepi si nu neglija importanta unui site online optimizat pentru industria hoteliera.
Daca ai nelamuriri, imi poti lasa un comentariu mai jos si iti voi raspunde.
Am scris mai demult ca nu conteaza recenziile unui hotel pe anumite platforme de rezervi. Te-ar putea interesa. Gasesti articolul aici: De ce nu ar trebui sa te intereseze review-urile unui hotel?
Nu uita sa dai subscribe pentru a ramane la curent cu toate noutatile.
Pingback: Daca nu ai un site pentru hotel, acest blog este pentru tine | AdnanaMatei.ro
Pingback: Google Analytics pentru hoteluri | AdnanaMatei.ro