fbpx

Scurta analiza a candidatilor – receptioner de hotel 2018 – Partea I

De ce a aparut acest titlu pe blogul meu? Pentru ca forta de munca reprezinta o problema a hotelierului din Romania si nu din cauza lipsei – desi se pare ca in curand ne vom confrunta si cu asta. Momentan forta de munca exista, dar necalificata. CV-uri inca primim in numar foarte mare, calificarea la locul de munca este marea provocare.

Angajatorii nu vor sa investeasca in angajati. Sincer, nici nu vad de ce ar face asta. Ar oferi competitiei un om gata invatat doar pentru ca acestia au un buget mai mare alocat salarizarii. Angajatii nu inteleg ca valoarea lor este tocmai in aportul financiar pe care il aduc firmei.

Din momentul angajarii, este esential ca angajatorul sa fie constient ca indiferent de istoricul candidatului, acesta va prezenta demisia la primul obstacol. Pentru ca poate, pentru ca statul il incurajeaza sa fie neloial si instabil.

Voi trece in articol cateva tipuri de candidati din experienta personala, sigur ca multi nu veti fi de acord cu mine si sunt nerabdatoare sa aud si alte pareri.

Candidatul fara experienta

Fiind un job pentru care experienta nu este necesara, ma intalnesc tot mai des cu candidati proaspat iesiti de pe bancile liceului care isi doresc un loc de munca, dar nu au capacitatea de a intelege ce inseamna efectiv a munci.


Candidatii proaspat iesiti de pe bancile liceului nu au cunostinte de salarizare – nici macar minime cat sa diferentieze salariul net de salariul brut. Nu inteleg de ce maine trebuie sa se prezinte la munca la ora 8 si nici de ce trebuie sa stea 8 ore. Daca le vorbesc si despre pauza – intrec limita bunului simt. Tigara, telefoanele si cafeaua nu pot fi considerate pauze. Sunt preludiu – parte din proces.

Adesea nu inteleg de ce nu pot iesi sa fumeze o tigara sau de ce trebuie sa aiba o tinuta, exceptie cazul in care in fata noastra este o candidata, cel mai probabil #instafashion este de partea mea si imaginea conteaza putin.

#REFUZAT


Exista si candidati ambitiosi, care vor sa realizeze ceva cu viata lor. Care vor un job si vor sa faca si o facultate in acelasi timp. Acestia nu inteleg ca ambitia lor le cere sa sacrifice cateva iesiri cu prietenii, drumuri in provincie, samd.

#ACCEPTAT – rezista maxim o luna


Candidatul care se vinde foarte bine la interviu este acela care a facut si stie foarte multe, desi nu are picatura de experienta. El vrea si poate sa munceasca si intruchipeaza toate calitatile posibile. Tu nu il crezi, dar zici sa ii dai o sansa. Este numa` corect sa il lasi sa dovedeasca intai ceea ce spune. Ii place pana si oferta.

#ACCEPTAT – semneaza contractul si maine nu se mai prezinta


Candidatul modest si sfios – de multe ori fara studii foarte importante sau cu studii in domenii care te fac sa te intrebi “De ce? De ce te-ai angaja la un hotel daca tu ai studiat XYZ”. Pe acestia ii vrei, cu ei faci treaba. Pentru ei contezi si pe ei contezi. Este de multe ori angajatul pe care angajatorii nu ii merita, sunt cum ar spune unii – oameni de pus la/pe rana. Sunt cei pe care va trebui sa ii pretuiesti, cei pentru care va trebui sa muncesti si tu.

#ACCEPTAT – trebuie motivat

 


Candidatul cu experienta

Candidatul prea destept – de regula are si un defect. Daca este atat de impresionant CVul (si interviul), cu siguranta exista un “je ne sais quoi” negativ. Vei vrea sa il angajezi pentru ca ai nevoie de un asemenea om, sfatul meu este sa il refuzi. Sigur ceva e …putred in Danemarca.


#ACCEPTAT sau REFUZAT 

Candidatul cu experienta multa – daca are experienta sa nu crezi ca experienta lui este vasta numai in domeniu – de multe ori este prea frumos ca sa fie adevarat si are experienta si in altele. Dar este o vorba – hotul neprins este negustor cinstit.

#ACCEPTAT sau REFUZAT


Candidatul corect si cu experienta este cel cu pretentii salariale de director. El stie cu ce se mananca turismul, va fi corect si isi va face treaba bine. Dar numai ce este inclus in fisa postului. La el nu poti sa apelezi nici la urgente, nici sa ii ceri altceva pentru simplul fapt ca el este un fel de robotel si te va refuza.

#ACCEPTAT sau REFUZAT


Candidatul cu “experienta” – pe acestia imi place sa ii numesc “paznicii”, sunt cei care au lucrat in ceva hoteluri, fie pe sezon, fie pe la hotelieri incepatori, dar care cred ca stiu totul. Si remuneratia trebuie sa fie evident pe masura. Daca le ceri sa iti enumere cateva surse de rezervari sau pregateasca un mic “discurs” de intampinare a oaspetilor, deja vei intelege ca si minimul pe economie este un salariu prea mare pentru pagubele pe care ti le vor aduce.

#REFUZAT


Candidatul tanar, dornic si cu experienta – acesta va testa putin piata pentru a isi alege un loc de munca unde este si bine platit si ii si place. Banii nu sunt totul pentru el, dar sunt la fel de importanti ca mediul de lucru. Ofera-i aceste doua lucruri si te bazezi pe el.

#ACCEPTAT


Trebuie sa crestem calitatea serviciilor pentru ca anul 2018 a adus cu el un altfel de turism. Putem face acest lucru doar crescand niste oameni in care credem, dispusi sa investeasca in viziunea hotelierului.

Trebuie sa invatam sa nu ne mai multumim cu nimic si sa alegem candidati “who can get the job done”, nu paznici. Exista competitie – iar asta inseamna ca trebuie sa exista o echipa care intelege ca aceasta competitie nu este intre angajati, ci cu un alt hotel.

Este important sa lasam oamenii nepotriviti sa plece si este de datoria noastra sa le dam o sansa celor care isi doresc un job in domeniu. Turismul il faci de placere, te prinde – este un microb care iti intra in sange atunci cand intelegi cum functioneaza.

Calificarea si experienta nu reprezinta criterii de angajare, este suficient sa te intrebi ca si lider daca acel candidat din fata ta este omul pe care il vrei in echipa ta. Sa te intrebi daca va intelege munca de echipa, daca se va integra si mai ales daca se va implica.

Continuarea pe blog (partea a2a).

Am scris aici despre avantajele si dezavantajele jobului de receptioner, iar aici veti descoperi un aritcol foarte interesant – Top 7 motive pentru care oamenii reusesc in industria hoteliera. 

2 thoughts on “Scurta analiza a candidatilor – receptioner de hotel 2018 – Partea I”

  1. Si cum va motivati mai exact acei angajati “de pus pe rana”? Nu stiu unde si daca se mai gasesc astfel de oameni “modesti si sfiosi”.

    1. Domnul Bursuc 🙂 – cred ca am purtat inspe mii de conversatii despre asta. Iti place omul, follow him. Cresterea nu poate fi deodata, dar oamenii aia dau din coate pentru cei care ii sustin, mai putin pentru ei. Nimanui nu ii place sa munceasca 24/7 (cu exceptia mea desigur). Daca muncesc 24/7, o fac pentru ca au o datorie fata de cei care cred in el – le datoreaza sa creasca, sa poata oferi mai mult si sa dea inapoi macar o parte din ce a primit de la viata. Pentru ca daca e sa fim sinceri, pe langa munca si bani, ai nevoie si de putin noroc (altfel spus, sa te iubeasca Dumnezeu macar putin) ca sa reusesti. Si atunci, este dator sa oferi inapoi. Atentie, nu sa dai gratis, nu sa dai bani, sa dai oamenilor acele unelte (cunostinte, etc) cu care sa reuseasca mai tarziu. Sa le dai stima de sine, incredere in puterile lor – uneori cu tipete, alteori cu doua palme la ureche (exagerez acum, nu lua chiar tot de bun). Stii cum este cu o echipa? Ca si cu un copil. Niciodata nu este cea mai buna optiune sa ii dai bani mult, laude multe, ci exact ce am zis mai devreme – sa ii oferi uneltele cu care sa reuseasca in viata. Daca ti-ai facut treaba bine, va reusi impreuna cu tine. Singura diferenta e ca, in cazul angajatilor, nu poti paria pe coloana lor vertebrala pentru ca nu le poti oferi cei 7 ani de acasa. Personal, sunt indragostita de oamenii modesti ca de painea calda. Este una din cele mai bune calitati pe care le poate avea un om.

Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll to Top