fbpx

HoReCa: O imagine sau o mie de cuvinte?

Ambele. Este foarte placut sa tot auzim vlog, nu blog, poze nu vorbe sau ca o imagine face cat o mie de cuvinte daca este imaginea potrivita. Este placut si facil, nu util. Si nu o spun doar pentru ca “am condei”, ci din experienta. Imaginile te opresc acolo, dar cuvintele te seduc. Tot cuvintele il seduc si pe Google. Din acest motiv, platformele online iti limiteaza dreptul la exprimare – pentru a oferi obiectivitate si corectitudine. Dar la imagini, singura limitare este calitatea pentru ca ele servesc doar audientei.

Adevarata putere a unui business izvoraste din prezenta online care este data de keywords – cuvinte cheie. Sigur ca acestea nu sunt suficiente, dar isi indeplinesc scopul fara imagini. Aduc utilizatorul in gradina ta, mai departe ai nevoie de imagini pentru a-l pastra si iarasi de cuvinte pentru a iti vinde produsul. Imaginile ajuta audienta sa retina mesajul pe care il transmiti.

Reguli generale privind imaginile si cuvintele in mediu online

  1. Relevanta

Este absolut necesar ca acestea sa fie reale si relevante. Este si mai important ca acestea sa fie conectate cu mesajul brandului tau. Astfel vei construi loialitate si vei comunica informatii vitale, iar utilizatorul va asocia anumite imagini, culori, mesaje cu brandul tau.

  1. Simplitatea

Daca exista un principiu de baza in design care ar trebui facut cunoscut tuturor, atunci este acesta – Designul este simplu, din acest motiv este atat de complicat. Cea mai sofisticata forma de design este simplitatea – aceeasi regula ar trebui sa stea si la baza oricarei imagini si a oricarui text.

Ex 1: Locatia este una deosebita decorata cu tonuri de mov si vaze scumpe.

Ex 2: X Hotel este un boutique hotel localizat ultracentral.

Imaginati-va ca aceste doua texte au si o poza din interiorul locatiei. Putem vedea din imagine decorul mov si vazele extravagante – din acest motiv textul din exemplul 1 nu este adecvat. In schimb, exemplul 2 are trei cuvinte cheie foarte importante.

  1. Originalitatea

Daca un text nu este original, ii dam de furca lui Google. La fel si daca preluam o imagine in loc sa fim autentici, audienta isi pierde increderea. Un mare plus cand oferim originalitate ar fi faptul ca primim atentia celui care ne intereseaza – cel care reprezinta clientul pe care noi il vrem.

4. Orientarea catre client

Aici voi alege o comparatie pentru a ma exprima mai bine.

Ex. 1: Oferim cazare cu mic dejun si SPA incluse.

Ex. 2: Relaxeaza-te in weekend la X Hotel SPA, evadeaza din cotidian si iti oferim cel mai bun pachet (2 nopti cu mic dejun inclus si acces la SPA). – 99 euro

Nu este important ce oferi tu, ci beneficiile de care are el parte. Am evidentiat prin Bold ce vedem noi si prin Italic ce vede cititorul. Poate am folosit prea multe cuvinte daca stau sa ma gandesc si la grafica, dar sigur gasim o formulare mai scurta care sa ramana relevanta. Ideea era sa reliefez cat mai mult ce am vrut sa spun prin acest exemplu.


Este foarte important sa evitam sa exageram, nu comunicam ca suntem cei mai buni din domeniu (in schimb am putea evidentia de ce suntem atat de buni) – putin probabil sa fim cei mai buni pentru toata planeta – este de preferat sa fim onesti.

In concluzie, ideal este sa avem headlines cat mai atractive, sa ne focusam pe beneficii, mai putin pe servicii si sa pastram textul cat mai clar si cat mai simplu. Defapt, ideal este sa avem un grafician, un programator si un hotelier intr-un singur om care sa faca toate astea. Suna imposibil, nu?

Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll to Top