fbpx

Google Analytics pentru hoteluri

Cand ai o proprietate noua si in general un business nou – primul lucru pe care ar trebui sa il stii – este cui te adresezi. Poti face asta folosind Google Analytics. Pentru inceput, este o idee buna sa iti creezi cateva notite in ceea ce priveste segmentarea clientilor, informatii de care te vei folosi in stabilirea tarifelor si nu numai, dar in timp vei avea posibilitatea de a sti concret cui vinzi produsul tau.

Cum afli cine sunt oaspetii tai?

Daca ai un PMS suficient de bine pus la punct, vei avea o statistica lunara privind numarul de innoptari si segmentarea turistilor pe tari. Este suficient?

Majoritatea hotelierilor nu isi cunosc oaspetii. Isi imagineaza ca oaspetele intra pe un site si pam-pam – rezervare noua. Lucrurile din nefericire nu stau chiar asa, oaspetele intra pe un site, dar are de ales dintre mii de hoteluri. Si in majoritatea cazurilor chiar aleg alt hotel decat pe al nostru pentru ca noi nu stim sa ne marketam produsul. Si poate ca am sti sa o facem daca ne-am cunoaste clientul.

Utilizatorul de calculator este ca si utilizatorul de TV – este comod, lui trebui sa ii pui in fata ce vrea sa vada pentru ca daca se plictiseste, acesta schimba canalul… Sau hotelul.

De aici si expresia – transform lookers into bookers.

In 2018, orice hotel are un site. Un site este ca un numar de telefon, ca o adresa – este o carte de vizita. Daca nu ai investit inca intr-un site, ar trebui sa o faci. URGENT. Exista platforme de rezervare – sunt de acord – dar aceste platforme nu iti permit sa oferi informatia pe care o vrei tu, in modul in care vrei tu sa o transmiti.

Cunosc hotelieri care nu au site si considera ca nu este important sa aiba unul pentru ca au un grad de ocupare foarte ridicat vanzand doar pe Booking.com. Acestia nu iau in considerare faptul ca platesc un comision cand ar putea primi rezervari directe si mai ales nu iau in considerare faptul ca pentru a vinde ofera un tarif mai mic decat vecinul. Va rog sa nu ma credeti pe cuvant, ci sa ii intrebati. Veti vedea ca am dreptate.

Google Analitycs Setup

Pentru continuarea articolului, voi considera ca toata lumea are un site. Sigur ca nu toata lumea foloseste Google Analytics – nu este deloc greu de implementat, dar va recomand sa apelati la profesionisti.

Este nevoie de un cont de Analitycs pe care vi-l puteti face gratuit aici, adaugam un Global Site Tag pe care il gasiti la Tracking ID, acest global tag sau script il adaugam intre tagurile <head></head> ale paginilor web pe care vrem sa le urmarim si cam asta este tot.

Acum vom astepta cateva zile pentru “a culege” datele care ne intereseaza.

Partea frumoasa este ca nu trebuie sa fii expert pentru a intelege ce se intampla cu site-ul tau. Foarte putine lucruri de facut si totusi atat de multe de obtinut.

Meniu Google Analytics

In partea stanga a meniului vom avea 7 sectiuni care prezinta date despre vizitatori in diferite moduri.

Home: aici putem vedea date generale precum utilizatori in functie de ora, useri activi la momentul acutal, surse de trafic, locatia utilizatorilor, deviceuri, etc.

Customization: aici gasim cele 2 submeniuri de mai jos.

Dashboard: aceasta sectiunea poate fi customizata pentru a arata doar ce iti doresti sa afli.

Custom reports: cand devenim avansati in utilizarea aplicatiei, putem crea scurtaturi catre rapoartele sau segmentarile care ne intereseaza.

Real Time: putem vedea in timp real activitatea de pe site, cati utilizeaza site-ul, zonele geografice ale acestora, site-urile de pe care au intrat, ce pagini prezinta interes si conversiile in timp real.

Atunci cand exista un trafic neasteptat de mare in timp real, te poti astepta la o cerere foarte mare. Cand cererea este foarte mare …. crestem tarifele.

Audience: aici vom petrece cel mai mult timp pentru ca aici vom citi cele mai multe informatii despre utilizatorii nostri.

Ex. 1: daca % de utilizatori de mobile este foarte mare comparativ cu utilizatorii de desktop, va trebui sa ne asiguram ca varianta mobile a site-ului nostru este bine pusa la punct pentru a nu pierde oaspeti. Daca un utilizator va trebui sa petreaca mult prea mult timp pentru a gasi numar de telefon sau pentru a face o rezervare pe mobile, cel mai probabil va renunta.

Ex. 2: daca audienta ta este predominant compusa din utilizatori de limba italiana, poate este timpul sa te gandesti la o versiune si in limba italiana.

Aquisition: daca suntem incepatori, cel mai probabil de aici vom folosi doar Referrals care ne indica cum ajung utilizatorii la noi pe site. Tips! Aici poti vedea care OTA iti aduce mai multi vizitatori si vei sti unde sa te promovezi mai bine.

Behaviour: aceasta sectiune este orientata catre business-ul tau. De aici aflam cat de usor este de explorat site-ul, daca este interactiv si cum reactioneaza utilizatorul la contentul tau. Poti afla ce anume ii atrage pe useri si cum ajung acestia pe pagina de rezervare.

Conversions: este poate cea mai importanta sectiune atunci cand oferi posibilitatea de a rezerva prin intermediul site-ului. Problema este ca cere timp si trebuie setat ca la carte – cel mai bine ar fi sa te adresezi unui expert daca consideri ca ai nevoie de aceasta sectiune. Practic, Conversions iti arata care pagini din site iti aduc beneficii financiare.

Gratis, dar vital

Este greu de crezut, dar rezervarile nu sunt tocmai o intamplare. De ce Booking.com are mai multe versiuni decat au existat vreodata oameni pe Terra? Pentru ca au Analytics, pentru ca toate aceste versiuni se bazeaza intocmai pe Analytics. Acestia reinvestesc permanent 1% pentru a studia utilizatorul.

Imi place sa cred ca nu exista hotel nou pe acest Pamant pe care eu sa nu reusesc sa il fac sa mearga in 30 de zile (singura si fara reclama pre-opening). Probabil stiti ca unui business nou ii ia cateva luni sau poate chiar ani pentru a incepe sa functioneze – asta pentru ca dureaza sa oferi informatia ca tu existi si oferi produsul X omului potrivit, la timpul potrivit. 50% este faptul ca stiu cui ma adresez.

Oare nu s-ar schimba situatia daca ai sti de la bun inceput pe cine intereseaza produsul tau?

Daca vrei sa afli mai multe despre SEO, citeste si articolul SEO pentru hoteluri; Prima pozitie in Google.

2 thoughts on “Google Analytics pentru hoteluri”

  1. Pingback: Book Everything – un startup de tehnologie pentru hoteluri | AdnanaMatei.ro

  2. Pingback: Daca nu ai un site pentru hotel, acest blog este pentru tine | AdnanaMatei.ro

Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll to Top