fbpx

Ce trebuie sa stie un receptioner de hotel in 2018?

Am tot mentionat ca nu mai exista un curs actualizat de receptioner de hotel pentru cerintele din prezent. Din acest motiv, candidatii pentru acest post sunt din ce in ce mai greu de gasit si mai nepregatiti.

Chiar daca au experienta si cunostinte acumulate de-a lungul timpului, nu sunt suficiente, nu constientizeaza ce se intampla in spatele receptiei si pe restul departamentelor.

Este cu adevarat un job care se invata din mers, nu este neaparat necesara experienta la angajare. Dar ca la fiecare job, scopul este sa te perfectionezi si sa urci in functie. In ce directie doresti – fie vanzari, fie management – toate cer perfectionare in secretele industriei.

Lucrurile behind the closed doors avanseaza foarte repede, receptia nu se mai tine cu pixul si hartia nici in cele mai mici hoteluri, iar rezervarile vin in mare parte de pe platformele online.

Turismul va avea o alta fata cand toate platformele online se vor pune la punct cu tehnologia. Acesta este si motivul pentru care anumite platform au cam inghitit tot.

Unde sunt receptionerii in toata aceasta poveste? Undeva prin anul 2000. Sansele lor de crestere sunt doar munca asidua si self training.

Un receptioner in 2018 ar trebui sa aiba un training complet in ceea ce priveste:

– moduri de rezervare

– parteneri

– vanzari

– customer service

– tinuta si maniere

– PMSuri

– channel manager

– intelegerea brandului si ale valorilor pe care le promoveaza

– gestionarea situatiilor de criza

– tarife si tipuri de tarife

– politici ale hotelului

– gestionarea grupurilor

Am enumerat doar o parte, sunt multe spus. Lipsa acestor notiuni face angajatul nefericit, il face sa se simta inferior si insuficient. Pentru cele mai mici detalii, trebuie sa se informeze sau sa intrebe si de cele mai multe ori nu intelege din lipsa unei educatii adecvate. Asa ca din teama de a gresi, prefera sa nu le faca deloc. Din toata ecuatia rezulta – angajat nefericit, oaspete nefericit, superiori si mai nefericiti.

Avand in vedere migrarea angajatilor, o problema foarte grava a Romaniei, hotelierul nu mai are nici un interes in fidelizarea si educarea acestora in timpul programului. Lucru care de altfel nici nu il gasesc normal. Pentru asta ar trebui sa existe facultati si cursuri de specializare. Este ordinea fireasca a lucrurilor. Intai platesti si inveti, dupa aplici si castigi. In receptia hotelurilor din Romania lucrurile se desfasoara invers – intai castigi, dupa inveti, dupa aplici. Asta daca inveti.

Eu, spre exemplu, am dezvoltat de-a lungul timpului fel si fel de strategii pentru ca nu am avut de ales. In primul rand, am invatat foarte mult si tot mai sunt lucruri pe care trebuie sa le invat. Pasul urmator a fost sa ma transform intr-un profesor pentru a imi educa oamenii, pentru a-i modela in oamenii cu care eu vreau sa lucrez. Sigur ca au printre ei si oameni care nu isi doreau sa invete si sa creasca. Pe acestia i-am lasat sa plece.

Am invatat sa nu ma mai multumesc cu oameni pe care nu i-ar angaja decat Oriflame si Mega Image pentru ca ei au nevoie de cantitate. Eu aveam nevoie de calitate.

Eforturile mele pentru a ajunge la ei cu informatia au fost imense, iar datorita schimbarilor rapide in domeniu, trainingurile au devenit obligatorii si dese. Informatia, fiind foarte multa, a devenit dificil de oferit in cateva sedinte, dar rezultatele s-au vazut imediat.

Pentru prima oara, intelegeau ce se intampla. Erau pregatiti sa gestioneze mai mult decat lucruri administrative. Nu mai luau lucrurile ca atare, ci intelegeau de ce trebuie facute asa.

Din acest motiv, imi doresc sa fim tot mai putini hotelieri care ne pierdem timpul cu lucruri marunte. Mi-am propus sa nu mai fiu omul care se plange, sa fiu omul care rezolva probleme.

Educatia receptionerilor este o problema. Si ma adresez nu doar hotelierilor, ci si celor care cauta sa urmeze o cariera in turism. Ma adresez tinerilor nostri care ar vrea sa inceapa de undeva, ar vrea un salariu decent, dar nu stiu de unde sa inceapa.

Cum rezolvam aceasta problema? Care este solutia?

Va spun intr-o postare viitoare. Ramai pe aici.

Puteti primi toate postarile mele, este suficient sa completati formularul de mai jos cu adresa de email.

Formular de subscribe
Aceasta este doar o imagine, formularul il gasiti mai jos. Completati si veti primi toate articolele pe care le postez.

 

3 thoughts on “Ce trebuie sa stie un receptioner de hotel in 2018?”

  1. Ovidiu, dar ce poza ai 🙂 Multumesc pentru sustinere. Much appreciated, dar stiai asta deja :D.

  2. Pingback: Q: Ce face un receptioner de hotel? A: Tips

Leave a Reply to Adnana MateiCancel reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll to Top