fbpx

Booking si AirBnb – competitie?

Trebuie sa recunoastem ca Booking.com are cea mai mare parte din placinta si oricat ne-ar diplace acest lucru noua, hotelierilor, acest lucru nu se va schimba foarte curand. Colac peste pupaza, a aparut si acest AirBnb care ne fura din profit. Pentru moment doar, pentru ca AirBnb isi propune sa schimbe putin directia si sa integreze si acest gen de locatii. In ce conditii inca nu este foarte clar pentru ca noi trebuie sa oferim paritate la preturi.

Practic, AirBnb poate doar sa devina un alt Booking.com, hotelurile nu au cum sa bata o noapte de cazare a unui privat care nu are aceleasi cheltuieli.

Cel mai probabil AirBnb vrea sa imparta placinta cea mare cu Booking.com si o vor face datorita comisioanelor. Acum au suficient public pentru a integra hoteluri, iar un comision precum cel din prezent – 3% ar fi o strategie foarte buna avand in vedere comisioanele OTAs (siteuri online precum Booking, Expedia, etc) care variaza intre 15-25%.

Avantaje si dezavantaje pentru turist daca rezerva pe Booking.com

Avantajele sunt destul de multe si evidente, poate rezerva rapid si fara prea mult efort, nu trebuie sa achite in avans, poate prinde discounturi considerabile in anumite perioada si este o platforma sigura.

De notat si flexibilitatea si comoditatea pe care o ofera platforma. Daca turistilor nu le place cazarea, se pot razgandi sau pot face plangeri si imediat echipa Booking.com gaseste solutii.

Marele dezavantaj este pretul ridicat din cauza comisioanelor aplicate hotelurilor.

Avantaje si dezavantaje pentru turist daca rezerva pe AirBnb

Avantajele principale sunt experienta oferita de gazda si pretul. Turistul are acces la facilitatile comune ale unei locuinte precum bucatarie sau masina de spalat. ( aici trebuie sa mentionez ca si pe Booking se pot rezerva acest gen de proprietati, dar predomina hotelurile pentru ca platforma faciliteaza comunicarea de tip hotel – turist, nu gazda – turist).

Dezavantajele sunt ca nu au parte de servicii, nu este foarte sigur si trebuie sa plateasca pe loc. Un alt dezavantaj este ca nu stii niciodata unde nimeresti, in special daca nu turistul nu este atent la reviewuri.

La capitolul value for money, AirBnb castiga in majoritatea cazurilor. Daca nu exista un buget restrans pentru calatorie – castiga Booking.com. La fel si in cazul business si luxury. Tot Booking castiga si pe partea de customer service – sunt permanent disponibili atat pentru oaspeti cat si pentru hotelieri.

Vezi aici si un articol despre Airbnb privit prin perspectiva unui hotelier.

Voi ce preferati? Ce avantaje si dezavantaje au pentru un turist sau pentru un hotelier aceste platforme? Lasa raspunsul tau intr-un comentariu.

Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll to Top