fbpx

Booking Exchange Event – Bucuresti 2018

Unde? La JW Marriott Bucuresti | Cand? 25.09.2018 ora 11:30 |Cat? 6h30

11:30 – 12:30 Welcome, Registration & Networking Lunch

12:30 – 14:00 General Session

14:00 – 14:30 Coffee Break

14:30 – 15:30 Workshop

15:45 – 16:45 Workshop

17:00 – 18:00 Networking with Prosecco


Au fost trei workshopuri diferite si am ales fiecare anticipat doua la care dorim sa participam. Cele trei au fost denumite Enhancing Performance, Improving Guest Experience si Leaders Round Table. Eu am ales sa particip la primele doua intrucat prezentau mai mult interes pentru mine. Leaders Round Table am inteles ca era un workshop de discutii libere.


 

Empower people to experience the world

 

Asa cum am anticipat, subiectul principal a fost experienta oaspetilor – un trend in continua crestere. Au fost invitati liderii de top din industria hoteliera din Romania, evenimentul s-a adresat hotelierilor si nu reprezentantilor – pentru mine a fost o noutate, am mai participat la evenimente organizate de ei alaturi de reprezentanti – GMs sau Sales Managers. Scopul acestei intalniri a fost impartasirea strategiei Booking.com pe termen lung cu partenerii cheie din Romania.


 

General Session

 

In prima parte, s-a discutat despre viitorul ospitalitatii. Printre speakeri era si Managerul Regional pentru Europa S-E, Rene Riviera care ne-a spus emotionanta poveste despre inceputurile platformei din 1996 cand Booking.com avea un singur angajat, iar rezervarile erau transmise prin fax sau cu … bicicleta. In 2005 deja era parte din Priceline Group si avea in jur de 300 de angajati, iar in 2006 platforma lucra in timp real cu hotelurile active. Incepand cu 2018, platforma a fost redenumita Booking Holdings Inc si insumeaza 2 milioane de proprietati vanzand zilnic nu mai putin de 1.6 milioane de nopti de cazare. Impresionant, nu?


 

The Global Experience MarketPlace – improving the in destination experience

 

Putin exagerat pentru prezent, dar iata acesta este viitorul. Au spus-o si au spus-o foarte bine. Daca ieri si azi ne-am concentrat pe cazare, astazi si maine ne concentram pe calatorie (suna mai bine in engleza). Am remarcat ca au integrat si meta search pentru zboruri – probabil nu este ceva recent, dar nu am bagat de seama – o miscare foarte buna pentru a scadea numarul anularilor.

Am notat ca isi doresc sa imbunatateasca experienta turistilor adaugand atractiile specifice destinatiilor pe care sa le completeze cu restaurante, activitati, evenimente si altele. Acest Global Experience MarketPlace face parte din inovatiile Booking pentru piata locala.


 

Enabling Partner Success – to know what we have in common

 

S-a adus in discutie de foarte multe ori parteneriatul Booking – hotelieri. Din punctul meu de vedere, avem de lucrat pentru ca de foarte multe ori platforma este inclinata mai mult catre satisfactia oaspetilor si mai putin pe prezentarea experientei pe care o ofera locatia, nu destinatia. Un lucru dorit de altfel de catre hotelieri pentru a deservi aceluiasi scop.


 

Vacation Rentals vs Hotels

 

Am abordat deja in alte articole – aici si aici – faptul ca Booking.com ar trebui sa fie putin speriat de AirBnb si ca urmare a intalnirii de astazi am realizat ca am avut dreptate. Echipa lor a anticipat aceasta crestere extraordinara a spatiilor de cazare personale si le-au integrat (nu este o noutate). Pe termen lung, va castiga platforma care are comision mai mic.


UEFA EURO 2020 – Booking.com is the Official Accommodation Partner of the Event


 

Marketing in the future

 

Aici s-au prezentat elemente cheie precum servicii customizate, vizibilitate si relevanta. Strategiile de marketing sunt bazate pe necesitatile clientului pentru a ii pune la dispozitie 24/7 acces la servicii si recomandari personalizate folosind inteligenta artificiala.


 

How hard is to predict behaviour?

 

Nu atat de greu precum ati crede. Folosindu-ne de psihologia turistilor si de persuasiune pe modelul creeaza ipoteza – testeaza – observa – invata. La baza acestor preziceri stau testele cu o rata de esec extrem de mare – 9 din 10. Oferind lucrul potrivit, la momentul potrivit esti acolo atunci cand utilizatorul are nevoie si asta creaza loialitatea fara de brand.

Partea aceasta a prezentarii a fost foarte interactiva. Am facut cateva teste si am dedus in urma acestora ca oamenii gandesc diferit. Speakerii ne-au incadrat dupa reactiile noastre in doua mari categorii; gandirea rapida (usoara pentru creier si bazata pe experiente – de exemplu: Cafeaua este fierbinte) si gandirea inceata (o voi numi analitica pentru ca retine mai multe detalii). Cei din urma au tendinta de a aranja informatia. Aparent, eu gandesc repede.


More versions of Booking.com websites than humans have walked the earth


 

Mobile vs Desktop

 

We`ve expected that one – mobile wins. Rezervarile mobile au o crestere mult mai mare si mai rapida fata de cele Desktop. Prin urmare, atentia lor este indreptata catre versiunile mobile, procentul la nivel global de rezervari pe mobil atinge 50%. Partea proasta pentru hotelieri este ca aceste rezervari sunt de tip last-minute. Au facut o mica paranteza despre viziunea Samsung asupra viitorulului – interactiunea dintre produse deci vom face rezervari pe mobil privind la Smart Tv. Nu suna atat de departe, nu?


 

We no longer talk local, but global. Millenials are shaping the future.

 

Cred ca era ideal sa explice putin in sala ce sunt milenialii – turistii globali. Va recomand sa cititi acest articol. Concluzia? Digital media consumption is growing, everything else is shrinking. Internetul a revolutionat felul in care calatorim – 20 de ani in urma conta siguranta unei calatorii si asta ne impiedica sa vizitam atat de mult.


 

Booking.com has its own Siri

 

Numit The Booking Assistant, acest chat live si instant foloseste inteligenta artificiala. Utilizez Booking.com in calatoriile mele, dar nu m-am intalnit niciodata cu acest asistent inteligent, voi cerceta aplicatia pe viitor. Am discutat si despre Pulse – aplicatia hotelierilor, dar nu am nimic special de adaugat in articol.


 

Romania – Average Daily Rate

 

Mamaia a ramas in frunte cu cel mai mare ADR, urmata de Bucuresti, Brasov si Cluj. ADRul din Mamaia este dublu fata de cel din Bucuresti. M-am simtit prost cand am vazut statistica, dar la anul ne straduim sa fim in frunte. Fereastra de rezervare aparent este in crestere, desi multi hotelieri incurajeaza 0-1 zile prin tarife atractive last minute.

S-a discutat si despre oportunitati precum cresterea cererii, oaspetii de maine si parteneriate.


 

Pentru ca este foarte multa informatie si deja am petrecut cateva ore bune sa scriu acest articol pe care cu siguranta il asteptati, voi pastra cateva randuri pentru inca unul despre cele doua workshopuri si nu numai.

Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll to Top