fbpx

7 pasi de urmat cand deschizi un salon de nunti

A trecut ceva timp de la ultimul articol si asta pentru ca eu si echipa mea ne-am orientat catre o alta ramura a ospitalitatii: evenimentele private (nunti si botezuri). Contrar a ceea ce credeam, evenimentele sunt o intreaga industrie si reprezinta o adevarata provocare pentru mine sa fac si altceva pe langa hotelarie.

Partea de evenimente este foarte complexa, prin urmare am alocat o buna parte din timp pentru research. Cu toate acestea, tot am senzatia ca am omis anumite detalii si probabil ca ni se intampla tuturor atunci cand inca nu stapanim foarte bine un domeniu. A venit totusi intr-un moment al vietii mele in care incepeam sa ma plafonez – ori eu nu sunt omul care sa stea intr-un singur loc. Asa ca m-am adunat si m-am pus pe treaba.

De unde incepi cand deschizi un salon de evenimente?

Dupa cum vedeti, nu am pus problema “cand vrei sa…” si asta pentru ca vrutul care inca nu s-a concretizat, cel mai probabil va ramane la stadiul de vrut. In business, este un rau necesar sa te arunci intai si ulterior sa te intrebi “unde m-am aruncat?”. Si odata facut pasul, trebuie sa dai ce ai mai bun.

  1. Research: intotdeauna incepem cu cititul. In 2019, avem un mare avantaj – acesta se cheama Google. Sigur ca nu toate informatiile sunt corecte, dar macar ai de unde sa incepi pentru ca daca esti paralel cu acest business (cum eram/sunt eu) ar trebui sa afli mai intai “cu ce se mananca”.
  2. Studiu de piata: odata ce ai idee unde te localizezi, ar trebui sa descoperi ce ofera piata si sa alegi unde te pozitionezi tu. Reteta succesului nu exista, ti-o faci tu singur cu conditia sa ramai sincer si corect fata de produsul tau.
  3. Produsul: acum este momentul ideal sa iti definesti produsul. Deja in acest moment, ar trebui sa fii decis daca vrei ceva premium sau budget din punct de vedere al calitatii si sa decizi daca produsul tau va fi low cost sau scump din punct de vedere al pretului. Dupa ce ai hotarat cine este clientul tau si ce produs vrei sa vinzi, trebuie sa treci la impachetarea produsului. Trebuie sa tii minte ca un produs bun, dar ieftin “impachetat” are rar ROI-ul asteptat. Nici sa procedezi invers nu garanteaza succesul pe termen lung.
  4. Strategia: chiar si cu un produs potrivit  – tot ai nevoie de o strategie… Fie ea agresiva, mai putin agresiva – important este sa existe. Unde si cum te vinzi.
  5. Meniurile: definitivarea meniurilor este poate cel mai greu lucru pe care l-am facut vreodata. Pe principiul s-a modificat modificarea. Eu imi doream ceva, bucatarul altceva si F&B Managerul cu totul altceva si rareori am reusit sa facem un compromis. Era clar ce ne doream fiecare, dar am omis un mic – mare detaliu: ce isi doreau clientii. Si iaca cum o luaram iar de la zero. Eu imi doream produse de calitate intr-un buget decent, bucatarul numai caviar si somon, F&B Managerul vroia gramaje si iaca clientul care isi dorea Babic de Buzau. Mereu am mers pe principiul ca primesti de la oaspeti/clienti exact ceea ce le oferi si ca atare trebuie sa ai un produs bun, dar rezonabil financiar. Nu sunt 100% convinsa ca este exact ceea ce trebuie, dar puteti vedea aici meniul All Inclusive pentru nunta si daca frunzariti putin site-ul veti gasi si optiunile ieftine/premium. Orice feedback este binevenit asa ca nu ezitati sa lasati comentarii mai jos.
  6. Grafica (sau impachetarea): odata ce ai definitivat meniurile si serviciile pe care le oferi (sa nu uitam de serviciile extra) – trebuie sa ne gandim cum le prezentam publicului. Intocmai cum am facut-o eu in acel pdf. Ramane la decizia fiecaruia daca se vor publica in mediul online (atat meniurile, cat si preturile). Eu am decis sa le public pe amandoua pentru ca nu as vrea sa ne pozitionam drept cea mai scumpa locatie doar pentru ca avem un salon superb. De asemenea, am vrut sa transmit un mesaj si anume ca nu ne bazam doar pe faptul ca avem o locatie frumoasa, ci chiar oferim un produs pe masura locatiei.
  7. Publicarea: daca nu ai un site, este fix ca si cand ti-ai face un business si nu ai spune nimanui despre el. Sincer, nu mai stiu unde am citit asta, dar mi-a placut pentru ca reflecta realitatea zilelor noastre. Asadar, primii pasi: oferte, website, GMB (Google My Business), siteuri de profil gen acesta, pagina de Facebook si eventual Ads (momentan testez atat Google, cat si Facebook si revin cu update in acest sens).

La un business de acest gen, este foarte important “sa bati toba” – adica sa faci lucrurile de mai sus dinainte sa fii gata cu intreg produsul. Un var, o floare – le poti face si dupa. Daca ai flori si var (bani investiti), nu stiu cat de in regula este sa astepti cu investitia facuta sa apara si clientii. Cumva ar trebui facute din mers, dar este important sa prioritizezi cele de mai sus in special daca este necesar sa recuperezi investitia initiala cat mai rapid.

Pentru moment, ma voi opri aici. Sunt multe de acoperit pentru ca asa cum am zis mai sus, domeniul este foarte vast. Nuntile si botezurile sunt precum moda, mereu apar noi trenduri de urmat. Cu siguranta, voi reveni cu alte articole dupa ce voi acumula mai multa experienta pentru a v-o impartasi.

Pe final de articol si de an – nu imi ramane decat sa va doresc – Un an nou mai bun cu multe impliniri!

Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll to Top